środa, 4 stycznia 2023

Sprawność

 KOMPUTEROWIEC *

*

IDEA SPRAWNOŚCI: Potrafi wykonać podstawowe czynności na komputerze. W świadomy i bezpieczny sposób korzysta z Internetu.

 

ZADANIA:

1.

Wykonałem/am jedną z podstawowych czynności na komputerze:

-     Napisałem/am prosty tekst w edytorze tekstu.

-     Przygotowałem/am prostą grafikę w edytorze grafiki.

-     Dostosowałem/am do swoich potrzeb jeden z programów, np. do oglądania multimediów lub przeglądania sieci. Znam jego nazwę i podstawowe ustawienia.

2.

Znalazłem/am informacje o wybranym zagadnieniu za pomocą dowolnej wyszukiwarki internetowej.

3.

Zapoznałem/am się z zasadami zdrowego korzystania z komputera (postawa, ergonomia, oświetlenie, przerwy itp.). Porównałem/am je z moimi przyzwyczajeniami i skorygowałem/am (w razie potrzeby) swoje nawyki.

4.

Poznałem/am zasady bezpiecznego korzystania z Internetu (ochrona prywatności, rozmowy z nieznajomymi, niebezpieczne strony) i przedstawiłem/am je osobom z mojego otoczenia (rodzina/znajomi/klasa/zastęp).



KOMPUTEROWIEC **

**

IDEA SPRAWNOŚCI: W swobodny sposób porusza się po wybranym pakiecie biurowym (np. Microsoft Office, LibreOffice, Google Docs). Zna i stosuje zasady kulturalnego zachowania się w sieci. Rozumie znaczenie nowoczesnych technologii i zagrożenia płynące z niewłaściwego ich wykorzystania.

 

ZADANIA:

1.

Korzystając z wybranego pakietu biurowego, wykonałem/am jedno z poniższych zadań:

-     Przygotowałem/am prezentację multimedialną na wybrany temat.

-     Przygotowałem/am dokument tekstowy z wykorzystaniem podstawowych możliwości edytora tekstu (wypunktowanie i numeracja, wyrównanie tekstu, formatowanie tekstu, podział na akapity, wstawianie obrazów, tabel i wykresów, edycja marginesów i układu strony, druk dwustronny).

-     Przygotowałem/am arkusz kalkulacyjny z wykorzystaniem funkcji takich jak: tabele, formatowanie warunkowe, wykresy oraz kilku prostych formuł takich jak sumowanie, liczenie warunkowe.

2.

Zapoznałem/am się z netykietą, czyli zbiorem zasad zachowania się w Internecie. Stosuję je podczas codziennego użytkowania sieci.

3.

Korzystam z komputera zarówno do spędzania wolnego czasu czy komunikacji ze znajomymi, jak i zdobywania wiedzy i umiejętności. Przygotowałem/am zestawienie, ile czasu poświęcam na korzystanie z komputera i w jakich celach. Jeśli ten czas był nieodpowiedni, wprowadziłem/am potrzebne zmiany.


Archiwum bloga